Voi iesus, eipä olisi kuvitellut tällaistakin päivää koittavan. Huh ja hei vaan!

Tämä on ehkä hiukan sekalainen ja sekavakin postaus, on vain ihan pakko kertoa jollein/jonnein tänä päivänä korviini suolletuista ja lipsahtaneista tapahtumista ja jutuista. Oli se sen verran makoisa kokemus, ettei kannata säästellä sitä.

Eli näin se suunnilleen menee:

Olen tänään ollut piiitkästä aikaa retkun jutuissa messengerissä. Jumitin koneelle ruuan jälkeen ja puhuin toisen ihmisen kanssa ja siinä samassa hän tietysti bongasi minut on-line. Niinhän siinä kävi, että viikko lempeä ystävättären luona riitti, sitten oli edessä kotimatka. En tiedä miten juttu tosiasiassa menee, saattaahan kyseessä olla ihan normaalikin juttu, esim. koiranhoidon järjestäminen tai mikä tahansa, mutta joka tapauksessa retku on siis omilla kämpillään.

Nyt hän sitten esittää minulle, että hän jätti ystävättären, koska tämä oli niin mustasukkainen nainen. Tämä tietysti oikeuttaa hänet mielestään vonkaamaan minua takaisin, rakkauden vannomista unohtamatta, luonnollisesti. Jännä juttu vaan, että facebookissa he olivat edelleen statuksella parisuhteessa. Minulle kasvoi sarvet päähän ja kysyin miksi tilanne sitten on edelleen siellä niin. Hän ei osaa kuulemma muuttaa sitä, tietokone kronaa ja muuta sellaista. Huuh! Minun oli pakko, siis ihan pakko, vääntää rautalangasta, kohta kohdalta miten se muutetaan. Eihän tuo voinut muuta kuin vaihtaa statuksen kohdalle sinkku, kun oli kerran minulle väittänyt suhteen loppuneen ja lemmen kuolleen. Sain niin mahtavat naurut, siis niin vahingoniloiset räkätykset ettei mitään rajaa! Sitten kun ystävätär sai selville sen - lapset olivat nähneet, he ovat tietty myös retkun ystävissä facebookissa ja raportoivat sen äidille töihin. Aih ja voih! Sieltä tuli niin tulikiven katkuista kommenttia ja puhelin soi taukoamatta kun ystävätär sai sen selville. Sattumalta minä kuulin messengerin kautta miten hän puhui ystävättären kanssa puhelimessa, se tollo kun ei tajua mikin olevan auki kun haluaa näyttää naamaansa webcamissa minulle. Kuulin kaiken, aivan kaiken. Ensin piti tietty lyödä luuri ystävättären korvaan pari kertaa ja uhota, etten jaksa kuunnella sun huutoa. Mutta muuten sitten ne selitykset! Ne olivat niin paksua potaskaa, sinne tarjottiin samaa kuin aiemmin minulle; kone ei toimi, ei voi muuttaa jne. Mikä parasta - tai pahinta - se meni läpi! Se naisraukka uskoi tai ainakin hyväksyi sen soovan mitä retku syötti hänelle!

Niin uskomatonta kuin tämä onkin, niin se vain vahvisti minua päätöksessäni. Sain todistaa sen ihan elävässä elämässä miten hän toimii. Juuri samoja juttuja ja perusteluja olen minäkin saanut kuulla. Veetuilin aivan suoraan siitäkin kun hän lähtee viikon-parin jälkeen taas soitellen sotaan, toisen nurkkiin loisimaan. Taisi olla heikko hetki hepulla, kun hän tunnusti suoraan sen mitä aiemmin kielsi, että tutustuminen ystävättäreen oli tapahtunut vain pari viikkoa ennen sinne menoa. Ensin sain tietty kuulla muita versioita asioista, mutta lopulta se sieltä lipsahti.

Kuulosti ikävä kyllä siltäkin, että ystävätär käytti lapsiaan yhtenä perusteluna sille miksi soittaa, että lapsilla on asiaa tms. Voi nyyhky! Voin vain kuvitella, ettei siitäkään ihmissuhteesta tule mitään, sekin on tuhoon tuomittu. Johan retku heti kotiin tultuaan alkoi järjestelmällisen naisten bongailun netissä. Saman tien kun ystävättären silmät välttivät, oli retku taas entisissä metkuissaan, eli juuri niissä samoissa missä oli kun sekin nainen häneen haksahti.

Aika veikeätä muuten, että retku kertoo niin ikävöivänsä minua, rakastavansa ja tahtovansa minut viereensä, mutta oma-aloitteisesti hän ei yhteyttä ota. Tooosi uskottavaa, eikö? Minähän olen nyt tietysti aivan onneni kukkuloilla, ah, elämäni mies rakastaa minua, vain minua eikä ketään muuta. As if!

Ei voi ymmärtää. Tämä on sellainen tosiversio salatuista elämistä. Eipä sillä, että sarjaa olisin koskaan katsonut, mutta sen verran olen kuullut että uskallan verrata. Kauniit ja rohkeat olisi hiukkasen ylimitoitettu vertaus, kuten muutamat varmasti tietääkin.

Pöyristynyt. Pöyristynyt ja huuli pyöreänä. Onhan se toki vaihtelua masennukselle ja uupumuksella ja bonuksena sain vielä nauraa ääneen.

Ravit jatkuu, seuraavaa osaa odotellen! ;-)